Mateusz Białas

Jak wiecie lub nie wiecie, ze sportami walki mam do czynienia od 1-szej klasy szkoły podstawowej, czyli przeszło 19 lat. Dostałem od prezesa Stacha zlecenie, abym w prosty i przystępny dla „Janusza i Grażyny” sposób, przekazał Wam ogólne założenia treningu siłowego w ujęciu sportów walki, a że nie jestem typem uczelnianego naukowca, a raczej praktykiem

ile kalorii spala seks

Ile kalorii spala seks?

Mamy walentynki. Święto miłości i zakochanych. Kupujemy kwiaty, chodzimy do kina czy na romantyczne kolacje. Te ostatnie mogą mieć różne konsekwencje np. w postaci lekkiej nadwyżki kalorycznej. Czy wiecie, jak to później spożytkować, łącząc przyjemne z pożytecznym? Jeśli nie to ja Wam powiem. Uprawiajcie seks! Dużo seksu! Poniżej 12 informacji, które mogą Wam się przydać.

magda kaleta

Trening kobiet w ciąży

       Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że ciąża to nie jest czas na przygotowania do maratonu czy robienie wymarzonej formy przez całe życie. Należy pamiętać, że jeżeli Twoja aktywność sprzed ciąży była „ średnia” (np.  2 x tyg zajęcia fitness) to nie należy teraz wskakiwać na głęboką wodę i udowadniać sobie i innym jacy jesteśmy

agnieszka kot

Wpływ treningu siłowego na trening biegowy

Siłownia czy bieganie? A może jedno i drugie razem? Często słyszy się, że są to dwa przeciwne światy i tych form treningowych nie łączy się razem.   Na początek trzeba odróżnić w jakim pojęciu jest mowa na temat treningu siłowego – często postrzegany jest jako trening kulturystyczny. Zgodnie z założeniem trening siłowy to przyrost masy

metoda buyeyko

Oddychanie powinniśmy trenować tak samo jak wzorce ruchowe, czy konkretne partie mięśniowe. Nie jest odkryciem, że większość z nas oddycha nieprawidłowo – do klatki piersiowej – i nie posiada umiejętności oddychania przeponowego.   Oddychanie jest aktywnością mimowolną i wiele zewnętrznych czynników ma negatywny wpływ na jego jakość tj. stres dnia codziennego, nieodpowiednia dieta (otyłość), siedzący

insulinooporność

Pracując z klientami, chyba każdy z nas spotkał się przynajmniej raz z zaburzeniami takimi jak: insulinooporność, hiperinsulinemia, hipoglikemia reaktywna, cukrzyca. Jednocześnie wraz ze wzrostem ilości chorych, powstaje wiele mitów dietetyczno-treningowych na temat zaburzeń gospodarki węglowodanowej. Co więc może być prawdą, a co niekoniecznie?   Tyję przez insulinę   Faktycznie, insulina jest hormonem sprzyjającym w organizmie

stachurski

Kształtowanie siły w pigułce

WPROWADZENIE DO OGÓLNEJ TEORII KSZTAŁTOWANIA SIŁY. ZARYS POCZĄTKUJĄCEGO. Jest wielu trenerów i różne poglądy na temat kształtowania siły u osób totalnie początkujących. Postaram się poniżej zaprezentować konkretnie ogólnie przyjęte zasady, którymi kieruje się większość dobrych trenerów personalnych. Mam nadzieję, że pomoże to Wam w osiąganiu lepszych wyników treningowych. Trening siłowy a trening kształtujący siłę to

marta sikora

Trenując mądrze – na pewno myślisz o tym, aby zadbać o kilka podstawowych rzeczy. Masz opracowany plan treningowy, który skrupulatnie realizujesz. Jest w nim na pewno, tak jak przystało na dobry plan: wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Zatem zaczynasz od solidnej – miejmy nadzieję – rozgrzewki, aby w odpowiedni sposób przygotować swoje ciało do wysiłku. Następnie

martwy ciąg

Martwy ciąg. Korzyści i zagrożenia płynące z wykonywanego ćwiczenia Bez wątpienia martwy ciąg możemy zaliczyć do wielkiej trójki królów ćwiczeń na siłowni. Są nimi: przysiad, wyciskanie i wyżej wymieniony „deadlift”. Samo ćwiczenie jest bardzo obszerne w rodzajach i metodyce wykonania. Poniżej postaramy się zaprezentować jego fundamenty. 1 RUCH Czynnikiem różniącym przysiad i martwy ciąg jest

Nierzadko na różnych szkoleniach pojawiają się tematy związane z zaburzeniami odżywiania. Bardzo często w takich przypadkach szkoleniowcy zwracają uwagę np. na bulimię. Jest to ciężka choroba, z którą zapewne część z Was miała okazję się spotkać (szacunki mówią, że obecnie w Polsce chorować na nią może nawet 13% populacji!!) Jednak tematem tego artykułu jest choroba

Nie raz, nie dwa i pewnie nie trzy zastanawialiście się jak to jest, że dana osoba ma rozwinięte tylko niektóre części danej grupy mięśniowej. Wnioski mogą nasuwać się same. Źle wykonywane ćwiczenia, zbyt mały ciężar, brak odpowiedniej kontroli w wykonywanym ruchu… czynników może wiele. Prawda jest jednak taka, że mało osób wie jak prawidłowo zaplanować

Trening w upalne dni

Zastanawialiście się kiedyś jak powinien wyglądać trening w upalne dni? Przedstawimy 10 zasad treningu, które naszym zdaniem powinieneś wziąć pod uwagę. Niektóre punkty są oczywiste, aczkolwiek nieraz będziemy w sytuacji bez wyjścia. Czytać – bez klimatyzacji 😊 1. Rozplanuj picie wody na 1-2h przed treningiem. Dostarczaj ok. 0.5l wody na godzinę pijąc ją małymi łykami.

GÓRA
Chętnie pomożemy :) Napisz do nas