Cena: 490 zł

Aktualne szkolenia z metodyki treningu

  • Kraków, 16.02. do 17.02.2019
  • Kraków, 13.04. do 14.04.2019

Naucz się poprawnie dobierać trening.

Jeżeli chcesz odpowiednio wybierać ćwiczenia, obciążenia i metody treningowe pod konkretny cel, nie możesz pominąć szkolenia z Metodyki treningu. Dowiesz się na nim dlaczego taki, a nie inny program będzie odpowiedni dla danego typu klienta. Rozpoznasz najczęstsze błędy wykonywane przy planowaniu treningowym i nauczysz się je korygować. Zrozumiesz zależności pomiędzy poszczególnymi rodzajami treningu, a dietetyką i suplementacją. Wszystko to przełoży się na lepsze wyniki Twoje oraz Twoich podopiecznych.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu z Metodyki treningu?

  • szkolenia prowadzą przede wszystkim praktycy – u nas nie przekazujemy „suchej” wiedzy akademickiej,
  • pokażemy Ci, jak stymulować swoje mięśnie do wzrostu, a nie tylko je drażnić,
  • poznasz najnowsze trendy treningowe, oparte o badania i doświadczenia zawodników sportów sylwetkowych.

Informacje o szkoleniu Metodyka treningu

poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne wiadomości o szkoleniu

Na szkolenie z metodyki treningu zapraszamy osoby, które:

  • Ukończyły minimum 16 rok życia,
  • Posiadają pisemną zgodę rodzica na udział w szkoleniu (dotyczy osób niepełnoletnich)
  1. Adaptacja organizmu do wysiłku fizycznego
  2. Anatomia i biomechanika ruchu
  3. Rodzaje systemów treningowych
  4. Wysiłek tlenowy i beztlenowy – jaką aktywność ruchową wybrać
  5. Teoria programowania treningów
  6. Umiejętna redukcja pod kątem treningowym
  7. Periodyzacje treningowe
  8. Somatotypy a rodzaj treningu
  9. Deload – umiejętne roztrenowanie
  10. Prawidłowe wzorce ruchowe w ujęciu praktycznym : staw biodrowy i kończyny dolne. Staw ramienny i kończyny górne
  11. Ćwiczenia akcerosyjne , robocze i uzupełniające jednostkę treningową
  12. Funkcional bodybuilding. Prozdrowotne podejście do ćwiczeń siłowych

Szkolenia z Metodyki treningu obejmują 12 godzin szkoleniowych, realizowanych w formie wykładu oraz luźnej dyskusji pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Do kogo adresowane jest szkolenie?

Szkolenie na poziomie I jest szkoleniem podstawowym, wprowadzającym w świat dietetyki. Przedstawia różnice i zależności pomiędzy makroskładnikami oraz podstawy komponowania planów dietetycznych. Jest skierowane do wszystkich osób, pragnących wkroczyć w świat szeroko pojętej dietetyki. Jest to szkolenie dla każdego.

Czy kurs może być refundowany przez Urząd Pracy?

Współpracujemy z Urzędami Pracy w całej Polsce. Przypominamy jednak, iż każdy Urząd Pracy ma swoje wytyczne oraz wymagania względem placówek szkoleniowych, dlatego najlepiej będzie, gdy w tej sprawie skontaktujesz się najpierw ze swoim Urzędem.

Kiedy otrzymam harmonogram zajęć?

Harmonogramy kursu wysyłamy najpóźniej na 3 dni przed planowanym rozpoczęciem kursu lub szkolenia na skrzynkę mailową, którą podałeś podczas dokonywania zgłoszenia.

Czy mogę otrzymać fakturę za szkolenie z dietetyki?

Tak. Global Sport Academy może Ci wystawić fakturę. W tej sprawie kontaktuj się bezpośrednio z obsługą kursanta.

Zastanawiasz się, czym jest metodyka treningu? Na czym polega oraz jakie niesie za sobą korzyści w perspektywie szkoleń z tego segmentu branży fitness?

Metodyka treningu, w dużym uproszczeniu, to szereg czynności, mających na celu ukształtowanie wiedzy przyszłego trenera pod kątem planowania i programowania schematów treningowych dla swoich podopiecznych.  Głównie, uwzględniając priorytet jak i przeciwwskazania do podjęcia danej aktywności ruchowej.

Przy aktualnych trendach i dużym zapotrzebowaniu na bycie „fit”, wyróżniamy mnóstwo specjalizacji treningowych, w których możemy się poruszać przygotowując plany treningowe pod osobę ćwiczącą. Wszechstronny trener personalny powinien wiedzieć, że schematy działań muszą być indywidualnie ukierunkowane pod osobę ćwiczącą, w zależności od jej preferencji treningowych. Przykładem może być kobieta, która przychodząc pierwszy raz na siłownię, panicznie boi się dźwigania ciężarów, sugerując się stereotypem mówiącym, że urosną jej mięśnie. Trzeba wówczas odpowiednio wyjaśnić cały proces przebiegu periodyzacji treningowej, w którym wytłumaczymy szereg zależności panujący w danym okresie treningowym. Oczywiście uważamy, że co jest do wszystkiego to jest do niczego. Jeśli mamy trenera, który na siłę próbuje być dobrym we wszystkich segmentach treningowych to prawdopodobnie efekt będzie mizerny. Skupiamy się na swoich najmocniejszych specjalizacjach, które wdrażamy w plan treningowy naszego podopiecznego. Mogą to być zestawienia skupiające się na metodyce treningu siłowego, funkcjonalnego, cross , motorycznego itp. W ramach profilaktyki prozdrowotnej uwzględniamy plany treningowe skupiające się na szeroko pojętym mobility jak i treningu medycznym, korygującym i niwelującym złe nawyki treningowe.

Powiedzmy sobie szczerze – 90% klientów przychodzących na siłownię lub do trenera personalnego, oczekują dwóch najbardziej popularnych celów treningowych. Są nimi: utrata tkanki tłuszczowej i/lub budowanie dobrej jakościowo masy mięśniowej. Reszta bardziej świadomych klientów „bawi się” w zaawansowane formy treningowe takie jak trójbój siłowy czy crossfit. Te specjalizacje wymagają zdecydowanie większego doświadczenia treningowego.

Skupmy się więc na dwóch podstawowych schematach treningowych, które są uwzględniane w metodyce treningu. Redukcja tkanki tłuszczowej,  jak i budowanie dobrej jakościowo masy mięśniowej. Zacznijmy od tego pierwszego. Jest to najczęstsze stwierdzenie osób korzystających z usług trenera. „Chciałabym schudnąć”

Po pierwsze dieta.  Tutaj nie będziemy się rozpisywać z racji, że jest to odrębny priorytetowy schemat uwzględniający rozpiskę indywidualnego planu żywieniowego dla konkretnego somatotypu sylwetki.

Trening. I tutaj trener ma spore pole do popisu. Na początku przed rozpisaniem planu treningowego musimy przeprowadzić odpowiedni wywiad z klientem. Pytania muszą ściśle ukierunkować nas na dobranie odpowiedniego rodzaju treningu. Standardowe pytanie to: ile dni może poświecić ktoś na trening w perspektywie tygodnia? To pytanie pozwoli dobrać nam odpowiednie metody treningowe. Przy dwóch jednostkach treningowych najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście trening ogólnorozwojowy FBW, lub Upper Lower, czyli górnej i dolnej części ciała . Przy trzech jednostkach treningowych mamy już szersze pole manewru, dzięki czemu możemy dobrać formę treningu dzielonego jakim jest Split lub Push&Pull. Dzieląc trenowane grupy mięśniowe na ćwiczenia wyciskające, przyciągające i nogi jako odrębną jednostkę treningową. Kolejnym pytaniem są oczywiście przeciwwskazania do podjęcia treningu. W dobie XXI wieku i chorób cywilizacyjnych, mamy ich mnóstwo. Począwszy od syndromu skrzyżowania górnego u osób prowadzących siedzący tryb życia, po ciężkie chory autoimmunologiczne. Zestaw doboru poszczególnych ćwiczeń musi być jasno ukierunkowany pod możliwości psychoruchowe naszego klienta. Kolejnymi pytaniami mogą być: czas na cel treningowy (nic nie dzieje się z dnia na dzień), staż osoby ćwiczącej w kontekście znajomości ćwiczeń, itp.

Kolejnym etapem metodyki treningowej jest rozpisanie planu treningowego. Mógłby być to najszerszy punkt danego artykułu. Trzeba w nim uwzględnić wszystkie parametry treningowe. Począwszy od nazw ćwiczeń po ich intensywność, ilość powtórzeń lub czas wykonywania ćwiczeń. Dalej tempo treningowe i metody treningowe zależne od zaawansowania osoby trenującej.

Reasumując. Cała metodyka treningowa polega na wiedzy osoby prowadzącej. Czym bardziej doświadczony trener tym lepiej spersonalizowany plan treningowy.

Dlaczego GSA?

Akredytacja EHFA / eREPS

Dzięki akredytacji eREPS możesz po kursie w GSA podjąć pracę w dowolnym kraju Unii Europejskiej oraz wielu innych krajach zachodnich.

 

Nowoczesny program.

Program tworzony i realizowany przez specjalistów w danej dziedzinie. Dzięki temu masz pewność, że otrzymujesz wiedzę najwyższej jakości, opartą o najnowsze światowe trendy.

Akredytacja Polskiego Związku Trenerów Personalnych.

Kursy realizowane przez GSA spełniają wymogi PZTP i są w pełni akredytowane i akceptowane przez pracodawców w Polsce.

Praktyczne podejście

W GSA mieszamy teorię z praktyką. Wiedzę podręcznikową prezentujemy na przykładach z życia i pracy trenerskiej.

 

Zapisz się na szkolenie i trenuj efektywniej

Poza szkoleniem z Metodyki treningowej

Inni kursanci wybierali również

dietetyka szkolenie

Taping

Drobna kontuzja nie musi oznaczać przerw w treningu. Przekonaj się sam.

trójbój siłowy polecany

Trójbój siłowy

Kulturystyka to za mało? Mamy coś, dla prawdziwych wojowników! Sprawdź.

Kurs trenera personalnego

Przyjdź i zdobądź legitymację trenera personalnego. Zapisz się.

dietetyka polecane szkolenie

Dietetyka I

Szkolenie podstawowe z dietetyki i suplementacji. Sprawdź.