Cena: 490 zł

Aktualne szkolenia z cross treningu

  • Kraków, 16.02. do 17.02.2019
  • Kraków, 06.04. do 07.04.2019
  • Kraków, 18.05. do 19.05.2019

Informacje o szkoleniu z cross treningu

poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne wiadomości o szkoleniu

Na szkolenie z cross treningu zapraszamy osoby, które:

  • Ukończyły minimum 16 rok życia,
  • Posiadają pisemną zgodę rodzica na udział w szkoleniu (dotyczy osób niepełnoletnich)
  1. Czym jest trening cross
  2. Znaczenie trening i czynniki wywołujące wpływ na sprawność
  • siła
  • moc
  • wydolność
  • wytrzymałość

Gibkość

  • szybkość
  • zwinność
  • równowaga
  • koordynacja
  • kontrola

 

  1. Charakterystyka treningu cross
  • konstrukcja i skalowanie treningu
  • air squat, front squat, overhead squat
  • press, push press, push jerk
  • dead lift, sumo dead lift, med. Ball clean
  1. Kettlebell w treningu cross
  2. Podstawy ćwiczeń gimnastycznych
  • push-up,
  • pull-up,
  • kipping pull-up,
  • kness to elbows,
  • toes to bar.
  1. Mobility basic
  2. Weightlifting basic
  • snatch
  • clean
  1. Gimnastyka dla zaawansowanych
  • handstand
  • chest to bar
  • Ring dip,
  • muscle-up

 

  1. Workout i jego struktura
  2. Workout w praktyce

Szkolenie z cross treningu obejmuje 12 godzin szkoleniowych, realizowanych przede wszystkim w formie zajęć praktycznych na sali. Na szkoleniu obowiązuje strój sportowy.

Do kogo adresowane jest szkolenie?

Szkolenie na poziomie I jest szkoleniem podstawowym, wprowadzającym w świat dietetyki. Przedstawia różnice i zależności pomiędzy makroskładnikami oraz podstawy komponowania planów dietetycznych. Jest skierowane do wszystkich osób, pragnących wkroczyć w świat szeroko pojętej dietetyki. Jest to szkolenie dla każdego.

Czy kurs może być refundowany przez Urząd Pracy?

Współpracujemy z Urzędami Pracy w całej Polsce. Przypominamy jednak, iż każdy Urząd Pracy ma swoje wytyczne oraz wymagania względem placówek szkoleniowych, dlatego najlepiej będzie, gdy w tej sprawie skontaktujesz się najpierw ze swoim Urzędem.

Kiedy otrzymam harmonogram zajęć?

Harmonogramy kursu wysyłamy najpóźniej na 3 dni przed planowanym rozpoczęciem kursu lub szkolenia na skrzynkę mailową, którą podałeś podczas dokonywania zgłoszenia.

Czy mogę otrzymać fakturę za szkolenie z cross treningu?

Tak. Global Sport Academy może Ci wystawić fakturę. W tej sprawie kontaktuj się bezpośrednio z obsługą kursanta.

Geneza treningu cross sięga 2001 roku. Amerykanin Greg Glassman zaczął używać specjalistycznego programu treningowego do trenowania policjantów w Kalifornii. Następnie został wdrożony do treningu marines , strażaków i żołnierzy amerykańskich. Standardy treningu odnoszą się do dziesięciu dziedzin , którymi są : wytrzymałość , wydolność krążeniowo-oddechowa , siła , elastyczność , moc , szybkość , zręczność , koordynacja , równowaga i dokładność. Kolejnym elementem dominującym w treningu cross jest zaangażowanie mechanizmów pozyskiwania energii. Chodzi głównie o przemiany fosfagenowe i glikolityczne , które są ścieżkami metabolicznymi w wysiłku beztlenowym. Standardy panujące w cross treningu mówią o konieczności adaptacji organizmu do wysiłku fizycznego. Sam z kolei trening jest bardzo przekrojowy jeśli chodzi o czas trwania i intensywność treningową. Trening cross mówi również o „miarach zdrowia”. Daje to poglądowy obraz naszej ogólnej poziomu fizyczności. Miary te to np. : skład masy ciała , poziom cholesterolu czy choćby ciśnienie krwi.

Crosstrening w szerokim rozumieniu to rodzaj treningu opierający się na ruchach funkcjonalnych i wielopłaszczyznowych mających na celu poprawę siły , wydolności , wytrzymałości jak i wzrostu masy mięśniowej. Wykorzystywany również jako jedna z głównych metod treningowych przy redukowaniu tkanki tłuszczowej. Rozwija w znaczący sposób szybkość , sprawność i psychomotorykę.

Crosstrening składa się z trzech podstawowych filarów : gimnastyki , podnoszenia ciężarów i ćwiczeń wytrzymałościowych. Daje to bardzo dużą wszechstronność wzorcowo-ruchową dla osoby trenującej. Trening gimnastyczny charakteryzuję się w główniej mierze ćwiczeniami z obciążeniem własnego ciała : przysiady , pompki , podciągania , stanie na rękach czy praca na kołach gimnastycznych. Ciężary to w przeważającej ilości ćwiczenia wielostawowe tj : ciągi , rwania , zarzuty , praca z hantlami czy odważnikami Kettlebell. Ćwiczenia wydolnościowe to : biegania , ergowiosła , skakanka i szereg innych ćwiczeń w zależności od dostępności terenu i uwarunkować osoby trenującej.

Sam trening cross opiera się o pewną specyfikacje , czyli składowe jednostki treningowej. Pierwszy element to rozgrzewka. Trwa zazwyczaj do 20. Musi być przeprowadzona dość intensywnie a jednocześnie dokładnie. W skład takiej rozgrzewki wchodzą ćwiczenia akcesoryjne i mobilizacyjne. Kolejnie ‘Skill”. Nauka jednej czynności związanej z treningiem docelowym. Może to być technika podnoszenia ciężarów , wspinanie się na linę , lub swingi z ketlami. Część główna tzw. WOD ( Workuto of The Day ) najcięższa i najbardziej wymagająca część treningu. Trening jest rozpisany na poszczególne zadania dotyczące konkretnej ilości powtórzeń , lub jak najszybszego wykonania zadania. Modyfikacje programowania treningowego dają nieskończone możliwości. Ostatni element to wyciszenie i rozciąganie. Pracujemy tutaj na mobilnością i elastycznością mięśni. Jednocześnie niwelujemy poziom stresu wywołanego częścią główną.

Kto może trenować cross trening ? Dosłownie każdy. Musi być spełniony jeden warunek. Zajęcia muszą odbywać się pod okiem wykwalifikowanego trenera z dobrym podejściem do zajęć. Jest to specyficzna i bardzo wymagająca forma zajęć do której trzeba się odpowiednio przygotować. Bez znajomości wzorców ruchowych jak i słabej wytrzymałości kondycyjnej lepiej nie zabierać się za trening cross. Należy przetrenować przynajmniej miesiąc , dwa w formie tzw. zajęć wprowadzających „intro” po czym przejść do zajęć wyżej opisanych. Rosnąca popularność treningu cross jest jak najbardziej adekwatna do panującej mody na bycie fit. Otwiera się coraz więcej boxów treningowych. Gonimy zachód gdzie na każdej przecznicy jest większy lub mniejszy box a zawodnicy tam trenujący tworzą własną zintegrowaną społeczność. Wzajemnie się motywując do działania. Szkolenia z zakresu cross treningu zyskując dużą popularność. Trenerzy po takich warsztatach otrzymują wszechstronną wiedzę ukierunkowaną pod pracę w grupie jak i indywidualne jednostki.

Dlaczego GSA?

Akredytacja EHFA / eREPS

Dzięki akredytacji eREPS możesz po kursie w GSA podjąć pracę w dowolnym kraju Unii Europejskiej oraz wielu innych krajach zachodnich.

 

Nowoczesny program.

Program tworzony i realizowany przez specjalistów w danej dziedzinie. Dzięki temu masz pewność, że otrzymujesz wiedzę najwyższej jakości, opartą o najnowsze światowe trendy.

Akredytacja Polskiego Związku Trenerów Personalnych.

Kursy realizowane przez GSA spełniają wymogi PZTP i są w pełni akredytowane i akceptowane przez pracodawców w Polsce.

Praktyczne podejście

W GSA mieszamy teorię z praktyką. Wiedzę podręcznikową prezentujemy na przykładach z życia i pracy trenerskiej.

 

Zapisz się na szkolenie i samodzielnie komponuj WOD

Taping

Drobna kontuzja nie musi oznaczać przerw w treningu. Przekonaj się sam.

trójbój siłowy polecany

Trójbój siłowy

Kulturystyka to za mało? Mamy coś, dla prawdziwych wojowników! Sprawdź.

Kurs trenera personalnego

Przyjdź i zdobądź legitymację trenera personalnego. Zapisz się.

dietetyka polecane szkolenie

Dietetyka I

Szkolenie podstawowe z dietetyki i suplementacji. Sprawdź.