Cross trening

Poznaj niezbędne narzędzia do treningu, a przede wszystkim zasady ich efektywnego wykorzystania. Naucz się programowania treningowego i tworzenia efektywnych WOD. Zapraszamy na szkolenie wprowadzające do świata crossfit.
Omówimy dokładnie czynniki wpływające na siłę i sprawność. Przyjrzymy się gibkości. Przeanalizujemy elementy gimnastyki występujące w cross treningu oraz zapoznamy się z ćwiczeniami podstawowymi i tymi bardziej zaawansowanymi.
Dlatego jeżeli interesujesz się treningiem cross, bazującym na zasadach i metodach treningowych z wielu innych dyscyplin – to szkolenie jest dla Ciebie!

Poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne wiadomości o kursie.

Szkolenie z cross treningu obejmuje 12 godzin szkoleniowych, realizowanych przede wszystkim w formie zajęć praktycznych na sali. Na szkoleniu obowiązuje strój sportowy.

Po ukończonym szkoleniu otrzymasz od nas certyfikat w języku angielskim, potwierdzającym Twoje uczestnictwo w zajęciach, a także zaświadczenie wydane w języku polskim  na druku MEN.

  1. Czym jest trening cross
  2. Znaczenie trening i czynniki wywołujące wpływ na sprawność
  • siła
  • moc
  • wydolność
  • wytrzymałość

Gibkość

  • szybkość
  • zwinność
  • równowaga
  • koordynacja
  • kontrola

 

  1. Charakterystyka treningu cross
  • konstrukcja i skalowanie treningu
  • air squat, front squat, overhead squat
  • press, push press, push jerk
  • dead lift, sumo dead lift, med. Ball clean
  1. Kettlebell w treningu cross
  2. Podstawy ćwiczeń gimnastycznych
  • push-up,
  • pull-up,
  • kipping pull-up,
  • kness to elbows,
  • toes to bar.
  1. Mobility basic
  2. Weightlifting basic
  • snatch
  • clean
  1. Gimnastyka dla zaawansowanych
  • handstand
  • chest to bar
  • Ring dip,
  • muscle-up
  1. Workout i jego struktura
  2. Workout w praktyce

Na szkolenie z cross treningu zapraszamy osoby, które:

  • Ukończyły minimum 16 rok życia,
  • Posiadają pisemną zgodę rodzica na udział w szkoleniu (dotyczy osób niepełnoletnich)

890 zł

Geneza treningu cross sięga 2001 roku. Amerykanin Greg Glassman zaczął używać specjalistycznego programu treningowego do trenowania policjantów w Kalifornii. Następnie został wdrożony do treningu marines , strażaków i żołnierzy amerykańskich. Standardy treningu odnoszą się do dziesięciu dziedzin , którymi są : wytrzymałość , wydolność krążeniowo-oddechowa , siła , elastyczność , moc , szybkość , zręczność , koordynacja , równowaga i dokładność. Kolejnym elementem dominującym w treningu cross jest zaangażowanie mechanizmów pozyskiwania energii. Chodzi głównie o przemiany fosfagenowe i glikolityczne , które są ścieżkami metabolicznymi w wysiłku beztlenowym. Standardy panujące w cross treningu mówią o konieczności adaptacji organizmu do wysiłku fizycznego. Sam z kolei trening jest bardzo przekrojowy jeśli chodzi o czas trwania i intensywność treningową. Trening cross mówi również o „miarach zdrowia”. Daje to poglądowy obraz naszej ogólnej poziomu fizyczności. Miary te to np. : skład masy ciała , poziom cholesterolu czy choćby ciśnienie krwi.

Crosstrening w szerokim rozumieniu to rodzaj treningu opierający się na ruchach funkcjonalnych i wielopłaszczyznowych mających na celu poprawę siły , wydolności , wytrzymałości jak i wzrostu masy mięśniowej. Wykorzystywany również jako jedna z głównych metod treningowych przy redukowaniu tkanki tłuszczowej. Rozwija w znaczący sposób szybkość , sprawność i psychomotorykę.

Crosstrening składa się z trzech podstawowych filarów : gimnastyki , podnoszenia ciężarów i ćwiczeń wytrzymałościowych. Daje to bardzo dużą wszechstronność wzorcowo-ruchową dla osoby trenującej. Trening gimnastyczny charakteryzuję się w główniej mierze ćwiczeniami z obciążeniem własnego ciała : przysiady , pompki , podciągania , stanie na rękach czy praca na kołach gimnastycznych. Ciężary to w przeważającej ilości ćwiczenia wielostawowe tj : ciągi , rwania , zarzuty , praca z hantlami czy odważnikami Kettlebell. Ćwiczenia wydolnościowe to : biegania , ergowiosła , skakanka i szereg innych ćwiczeń w zależności od dostępności terenu i uwarunkować osoby trenującej.

Sam trening cross opiera się o pewną specyfikacje , czyli składowe jednostki treningowej. Pierwszy element to rozgrzewka. Trwa zazwyczaj do 20. Musi być przeprowadzona dość intensywnie a jednocześnie dokładnie. W skład takiej rozgrzewki wchodzą ćwiczenia akcesoryjne i mobilizacyjne. Kolejnie ‘Skill”. Nauka jednej czynności związanej z treningiem docelowym. Może to być technika podnoszenia ciężarów , wspinanie się na linę , lub swingi z ketlami. Część główna tzw. WOD ( Workuto of The Day ) najcięższa i najbardziej wymagająca część treningu. Trening jest rozpisany na poszczególne zadania dotyczące konkretnej ilości powtórzeń , lub jak najszybszego wykonania zadania. Modyfikacje programowania treningowego dają nieskończone możliwości. Ostatni element to wyciszenie i rozciąganie. Pracujemy tutaj na mobilnością i elastycznością mięśni. Jednocześnie niwelujemy poziom stresu wywołanego częścią główną.

Kto może trenować cross trening ? Dosłownie każdy. Musi być spełniony jeden warunek. Zajęcia muszą odbywać się pod okiem wykwalifikowanego trenera z dobrym podejściem do zajęć. Jest to specyficzna i bardzo wymagająca forma zajęć do której trzeba się odpowiednio przygotować. Bez znajomości wzorców ruchowych jak i słabej wytrzymałości kondycyjnej lepiej nie zabierać się za trening cross. Należy przetrenować przynajmniej miesiąc , dwa w formie tzw. zajęć wprowadzających „intro” po czym przejść do zajęć wyżej opisanych. Rosnąca popularność treningu cross jest jak najbardziej adekwatna do panującej mody na bycie fit. Otwiera się coraz więcej boxów treningowych. Gonimy zachód gdzie na każdej przecznicy jest większy lub mniejszy box a zawodnicy tam trenujący tworzą własną zintegrowaną społeczność. Wzajemnie się motywując do działania. Szkolenia z zakresu cross treningu zyskując dużą popularność. Trenerzy po takich warsztatach otrzymują wszechstronną wiedzę ukierunkowaną pod pracę w grupie jak i indywidualne jednostki.

DLACZEGO GSA?

Standardy eREPS

Dzięki akredytacji eREPS możesz po kursie w GSA podjąć pracę w dowolnym kraju Unii Europejskiej oraz wielu innych krajach zachodnich.

Nowoczesny program.

Program tworzony i realizowany przez specjalistów w danej dziedzinie. Dzięki temu masz pewność, że otrzymujesz wiedzę najwyższej jakości, opartą o najnowsze światowe trendy.

Akredytacja Polskiego Związku Trenerów Personalnych.

Kursy realizowane przez GSA spełniają wymogi PZTP i są w pełni akredytowane i akceptowane przez pracodawców w Polsce.

Praktyczne podejście

W GSA mieszamy teorię z praktyką. Wiedzę podręcznikową prezentujemy na przykładach z życia i pracy trenerskiej.

INNE SZKOLENIA

Najbliższe szkolenie

Data: 16/02 – 17/02/2019
Prowadzący: Jarek Drzewiecki
Miejsce: Wrocław

Najbliższe szkolenie

Data: 23/02 do 24/02/2019
Prowadzący: Jarek Drzewiecki
Miejsce: Wrocław

Najbliższe szkolenie

Data: 04/02 do 10/02/2019, tygodniowy
Prowadzący: Jarek Drzewiecki
Miejsce: Kraków

Najbliższe szkolenie

Data: 16/02 do 17/02/2019
Prowadzący: Jarek Drzewiecki
Miejsce: Warszawa

FACEBOOK

542

INSTAGRAM

632

YOU TUBE

GÓRA